kv :: tak beze srážek to úpně nebude, sem se překouk :-)
kv :: breznik: víkend bude teplejší ale v noci mráz a beze srážek, pohoda...
SW :: Doporučuju: bit.ly/2647Tcc :)
K. :: CS2:: Podél kolejí se to nechá dotlačit soupaž i na skejtovejch lyžích. A když se jede z Jizerky tak nějak samo vyplyne sjet dolů do Martinskýho údolí. Pak je to kousek do Harrachova na vlak.
M.Z. :: Dalsi hezky den na horach i pod nimi www.hydronet.cz/picture/jablonecek_201901211210.jpg laengsfelds.blogspot.com/2019/01/20190121.html
LK :: Noční videjka z obrazů kamer kde se objevil zatmělý měsíc ... raketky.x2u.cz/vids/mesic20190121/
Skopoun :: Dneska parádní východ slunce na Jizeře. -16 stupňů, azuro, nikde ani noha... měření sněhu neprovedeno, neb jsem neměl nic dostatečně dlouhého :D odhadem cca 2 metry... jdem.cz/erf942
C2S :: K: jj, krásná mapyčka! Nevím, jestli to jde v tomhle vysokým sněhu, ale je lepší jít rovnou po kolejích jenom do tý první zatáčky a pak se svalit lesem rovnou až dolů na cestu k řece - tam je urolbováno. Asertivnější jedinci samozřejmě s fakáčem na hulákající nádražáky :-).
K. :: Kam, CS2:: Tak, tak, trasa od nádraží v Kořenově podél Jizery je na běžkách ideální. Je to krásné a většinou méně lidí. mapy.cz/s/3lwZA
po :: za chvilku vyrážím na klasické ski, předjarní sluníčko začíná hřát kamery.lvi.cz/bedr/bedr3.jpg
C2S :: Karel: hele, barvu to má stejnou, akorát bez pěny :-)
Karel® :: C2S: jojo, já jako pivař tvrdý moc nemusím, ale když už, tak Morgan je klasika. A v zimě na hory ideální - zahřeje, potěší, jen se člověk musí hlídat, aby pak vůbec někam došel a nepřespal někde v závěji :)
C2S :: Kam: jenom mě ještě napadlo - že jste se táhli po silnici, když jste měli běžky? z Kořenova od nádraží sjedeš do Martinskýho údolí a podél Jizery je mírně do kopce upravená cesta až na Jizerku, celou cestu jenom mírně do kopečka, akorát na konci musíš vylízt Bukovcem na Mořinu. Znáš to?
C2S :: Jenda: promiň, já když se vodpichuju, tak nemám čas pořizovat fotodokumetaci - to je v mojem věku už celkem normální. Ale večer ti můžu poslat aktuální situaci vod Lopiků - to mám levačku volnou, páč klopim pravou :-).
C2S :: Karel: jj, Morgan, osvědčená klasika - jak se u nás udělá renonc v mariáši, už to jede na stůl. někdy mám pocit, že některý z kámošů to hrajou jenom kvůli renoncům
HONZA :: Kam: Díky za foto z Jizerek taky krása.. :-)
breznik :: kam : luxus kv : je treba ted litat kazdej den - trend na vikend se zhorsuje a buhvi od jaky vejsky bude v osobtu a nedli prste takze mame 5 dni moznosti pred sebou :)
kv :: HONZA: paráda, už jsem měl možnost něco shlédnout...mladej kluk tak lítáš no :-)
kv :: Kam: děkujeme za reportáž z Jizerek...pěkně jsem si pošmák při snídani :-) ...jak říká klasik sněhu tam máte po kokot :-)
Zdeněk :: Kam: super reportáž, díky...
HONZA :: Tady jsou slíbené fotky z víkendu.. ;-) Kvalitu nočních berte s rezervou. já se na skialpech se zrcadlem a stativem fakt tahat nebudu mám v batohu důležitější věci... ;-) hhhonza.rajce.idnes.cz/Perfektni_skialpovy_vikend_v_Kerkonosich_se_vsim_vsudy..._-/
Jenda :: C2S: podminky vyborny, jeste ze jsou taci jako Kam, ze o tech podminkach tam u vas i neco blizsiho dozvime :-) Ne vsem postaci, az se po vikendu vzbudi pan pondeli a zacne sem cpat odkazy na meteorologicky bulvar s mimoznimi udaji.....
Karel® :: Pár fotek ze soboty z cesty z Kunčic p. O. přes Pustevny k Radegastovi photos.app.goo.gl/vYK1puzPPbaxvwW1A
zítra :: a hlavně ve středu se dívejte na ranní JV oblohu. Venuše a Jupiter tam budou mít dostaveníčko
M.Z. :: hwf: Tipuju to na Smedavu a to zpotvoreni (svedcici o opravdu kvalitni znalosti tematu) mohli/y kongenialne udelat jak redaktor/ka Novinek, tak i Honsova
Howlinwolf :: No to je fakt masakr. Dobrichovice dnes prvne tuto zimu atakovaly -10. Neumetely ani omylem. Po: zajimalo by me kde je v clanku zminena hnedava - ze by jeho autor slap do hovna?:-)
po :: dle meteorologů to vypadá na pěkný zimní týden www.novinky.cz/domaci/495028-prichazi-ledovy-tyden-teploty-neprekroci-nulu-ani-pres-den.html
M.Z. :: Zatmeni na Jizerce laengsfelds.blogspot.com/2019/01/20190121.html
C2S :: Kam: kwalyta! je vidět, že tady umíme žít.
Honza550 :: Vysocina -15 30cm sněhu, azuro, jedním slovem krásná zima
ja :: Chce to sníh i na konci zimy. Zda se půda nasytila vodou, bude jasné až po Medardovi: zpravy.aktualne.cz/domaci/podzemni-vody-sucho-dest-snih/r~f134dafc1c0511e9b7c40cc47ab5f122/
Pavell :: Jak psal PS zadny mráz není. Bernartice nejsou mrazovka a přesto v sobotu -16 v neděli -18 a dnes -20. Ze by teplo jak na jare?
Ruda :: Zatmění - kamery.humlnet.cz/show_webcam.php?url=/archiv.php?kamera=stoh&datum=1548050897&velikost=2048
Lukinho77 :: HONZA: jj bylo to vidět, že směr Polsko je to naprosto bez mráčku :) tak se pak mrknu aspoň na fotky od tebe :)
Bubák :: dobre cilena reklama :-) krkonossky.denik.cz/zpravy_region/z-postovny-na-snezce-je-iglu-cestou-dolu-zabloudil-i-jeji-provozni-20190119.html
HONZA :: Měsíc super jen kdyby mi neklekla mrazem baterka ve foťáku. No určitě fotí jiní tak se na fotky rád mrknu. Já dodám dnes ty ze zimní parády v Krkonoších... ;-)
lac :: VŠB laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#033.jpg, pak jsem sestoupil po sinici k Sachovce laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#039.jpg
lac :: Ještě místo na Zubčeně, kde končila stopa a končí zde i asfaltka a je zde poslední chalupa. Vidět je však červenou. laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#008.jpg , výše je zase asfaltka a to na Radlickém a pokračující červená, ovšem u VŠB, dříve chata Nosta, zase bez stopy, na klasickou červenou, hřebenovou. Směr vlevo, do PP Grapy - Kladnatá. Na hřebeni třeba stopa byla, od Martiňáku, či Hlavatté, ale pochybuji.
Olaf :: Po 2 m sněhotyči (resp. 205 cm) na Vrbatce není vidu ani slechu. Z tyče tyčového značení nejblíž ke kameře 1url.cz/gMERg čouhá ze sněhu cca 50 cm. Na aktuálním záběru kamery 1url.cz/wMERS je pidiprůzorem v námraze vidět kousek výše zmíněného klacku. Alespoň pozorovatele zbytečně nerozptyluje pohled na okolní krajinu :-). Úplně zatmění měsíce tu bohužel k vidění nebude :-(. Post scriptum: Čelovka dnes v noci na vrškách potřebná opravdu nebyla.
a.v. :: Kam::Velký dík za popis,já se tam toulám v období,když sníh není,tak tak postřehy si rád přečtu a na zasněžené snímky rád kouknu.
a.v. :: Pořád nad nulou a na kolo,zajímavé,že graf ukazuje na podprůměrné teploty.portal.chmi.cz/files/portal/docs/poboc/PR/grafy/1/P2DBOU01.PNG
M.Z. :: Co mne ovsem mrzi je ten fakt, ze z tisicu tamnich navstevniku ani jednomu nestalo za to ocistit tamni snehotyc a precist jeji udaje. Natoz aby racili napsat to sem lovcum mrazu a rekornich snehovych pokryvek. Snad se tam budu muset nekdy konecne vypravit , i kdyz z hlediska snehomereni me prijde relevantnejsi treba to udoli horni Mumlavy, kde tolik nefouka ;)
M.Z. :: Milan: patrejte se mnou laengsfelds.blogspot.com/2019/01/snih-na-lyse.html ja bych se o ten smrk nebal, mnoho dalsich stromu tam po obaleni namrazou zmenilo tvar a proporce vuci okoli :)
Milan :: Pardon trifid - pokroucený smrk na Lysé
Milan :: M.Z. Díval jsem se po Vašem (i mém)oblíbeném "trifidovi" buď se dobře zahalil a nebo už leží pod sněhem, uvidíme v květnu ?
Bubák :: Tak dnesni zabery z kamer pri vyjasneni a uplnku Mesice jsou opravdu absolutne TOP.
Kam :: Ještě několik nočních fotek... fotit na Jizerce ze stativu na dlouhé závěrky, ale prstům na nohou a rukou teplotně moc neprozpívá :) www.rajce.net/f1346464274
Kam :: Doplnil jsem ještě pár fotek Kořenov - Jizerka - Pytlácké kameny a dnešní cestu cestu z Jizerky do Bedřichova přes Knajpu. Podmínky i počasí perfektní. Rozdíl 130 cm Jizerka vs 170 cm Knajpa není již moc vidět. Naopak profrézované 2,5m závěje pod Bukovcem jsou velmi zřetelné :) wooferx.rajce.idnes.cz/Jizerka_-_leden_2019/#P2610745.jpg.
Kam :: a.v. Jizerky mají hromady sněhu i v porovnáním s blízkým Ještědem, srážek tam zkrátka při správném proudění spadně daleko výš. Největší rozdíl je v podhůří, V Kořenově v 700 m je k metru sněhu, Na Ještědě ve stejné výšce je tak 50 cm v lese, 60-70 na mýtinách. V 900 m Je klidně 1,5m sněhu, na Ještědě tak 80-100 cm a to už je na zdejší poměry opravdu dost.
Weapon :: Nalim: díky za průběžné informace o sněhu v TU. Určitě Tvoje postřehy využiju během psaní seminárky. :) Že sněhový rozdíl bude takový jsem vubec nepředpokládal. :) Jak jsem psal níže dnes jsem byl v Zakopanem na skocích ve městě tak 90cm po okoli okolo 200cm .
HONZA :: Lukinho77 Dnes to bylo ještě lepší jen jsi nesměl být na České straně.. ;-) Zítra dám fotky. Ráno snad se povede od Strážného ještě měsíc a bude tenhle víkend fakt špica dokonalá. A měsíční hřebeny tyhle noci luxus... ;-)
Lukinho77 :: Jirka Ul: Výhled z Kozákova na Krkonoše se vydařil na jedničku. Mirek: Šel jsem na Výrovku přímo z Pece, takže pěkne zostra hned na úvod :) Dneska jsem vyrazil na Pomezky. Počasí sice nebylo tak fantastické jako včera, ale i tak to stálo za to www.rajce.net/a15804312#P1056236.jpg Jinak momentální pohledy na webkamery jsou fantastický, měsíc se ukazuje v plné síle :)
Jirka Ul :: FrantaJ.Jo budíka mám taky nastavenýho,ale abych nezaspal do práce..-:)-.)D-:)
breznik :: ivos: luxus ! bravo
lac :: laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#050.jpg
lac :: Nahrál jsem teď od kámošky, Bařiny na Martiňáku v 815 m n.m., Zadní Mečová, je o 110 m výš, foceno včera 19.1. ttps://laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#050.jpg
nalim :: Weapon: nad Kousalem je ke dnešku poctivých 35 cm sněhu - jdem.cz/erff62 nad OBI je už sotva polovic, rozdíl docela markantní i když NV je srovnatelná - pro představu tudy nějak jsem se projížděl většinou ve vyjetých stopách mapy.cz/s/3lqVg
nalim :: Tipovačky: 1) výška sněhu tři metry: pan Karas zrovna včera říkal, že maxima bývají naměřena zpravidla většinou až ke konci zimy - v březnu, těch letošních 2,5m už v polovině ledna je jev zcela výjimečný. 2) mrazy: děkuji všem, kteří již svůj tip poslali. To nejdůležitější – uzávěrka OBOU her jesjednocena do zítřejší (pondělní) půlnoci. Znovu zadání: prntscr.com/m5av1q prntscr.com/m9ey1x tak se snažte …….
FrantaJ :: s halovkama nepočítám, jen hlavně ať je slunce a modrá obloha :) haldy jsou tam pěkný, tak se dá fotit i z vejšky :) :
FrantaJ :: Jirka Ul: na halovky je to nějaký suchý, jo kdyby pustili děla, tak by tomu trochu pomohli, jenže ono je dost přírodního no :) já doufám, že to vyjde, ještě i zatmění k tomu :) takže budík nastaven a uvidíme
lac :: Druhá zleva, Zadní Mečová laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#011.jpg , vidět je trochu i od kempu na přehradě, vzadu, vlevo laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#003.jpg , z počátku pod tíhou sněhu, jsem se propadal jen po kolena, po pas by se propadl třeba nějaký 150 kg člověk. Výše už jsem se po pas i propadal, tak jsem to vzdal, i když bych to zvládl, ale chci být dol LH24 zcela fit a zdráv. Zadní Mečovou příště, i s Martiňákem a třeba Čertákem.
Premas :: ja :: Druhý den tu v okolí svítí sluníčko. Takže v noci sibiř, ve dne opalovačka ;)
ja :: OZ slusnej rozdil dennich a nocnich teplot: portal.chmi.cz/files/portal/docs/poboc/OS/KW/Captor/tmp/DMULTI-H7ORZA01.gif
lac :: Ještě tento pohled, se sněhem laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#018.jpg a bez sněhu laco12.rajce.idnes.cz/11.11._2018/#009.jpg
garážmistrvéna :: ty M. Z. ještě horší než na pešákovně vyprávěj :-)
Howlinwolf :: Vcera na ruzyni -8/-2. Tusim ze patej ledovej a hlavne - ctvrtej nebo patej pod prumerem. Kdyz to vydrzi do konce mesice tak by leden moh bejt teplotne sulnul a srazkove samozrejme pod jak je 10 mesicu v roce. No a tech -8/-2 jako fakt ve statisticky temer nejchladnejsim obdobi je drama max pro sdelovaci prostredky.
Jirka Ul :: O víkendu se nejen blblo,ale zbyl čas i na nějáký ten snímek 1url.cz/PMEl8 ,výhledy na zamrzlé Krkonoše v sobotu opravdu parádní 1url.cz/9MElx a jeden úlovek pro našeho lovce sněhuláků se taky našel 1url.cz/dMElA
Jirka Ul :: Kam,Lukinho77.Pěkné záběry z výprav do Jizerek a Krkonoš,palec hore!!..-:)FrantaJ.Zatim vypadá zítřek slibně,pak už to na halofky moc nebude,mlha,a pak tam maj zase vločky.Včera i dneska jsem řádně provětral sáně,na půl metru betonu s čerstvym sněhem navrchu,to lítalo o sto šest,no vyblbli jsem se všichni dosytosti,jak dospěláci tak naše ratolesti,fajnovej víkend..-:)-:)
Zdeněk :: ... porad nespokojeny a bude vždy pozitiva radosti ostatnich podryvat ikdyby bylo v DB -20, protoze "dříve to bylo normální ". jenže nebylo. taky to byl extrém. a zde již potrebujeme triviální statistiku, abychom mohli porovnat aspoň četnost jevu...
Pája :: Jinak předpověď stále potvrzuje klimazměnu, buď srážky vydatné nebo (až na pár desetin) žádné
Zdeněk :: m.z. nesouhlasim s vami ani se psem. statistika, odchylky, průměry atd. jsou zakladem prace s daty i když vam to připadá příliš triviální. soucasne pocasi je teplotne pod a to neznamená, že v minulosti nebylo chladněji. ale jak psal breznik či kdo, je to důležitý údaj pro Ps, že nejsou stale jen tropy a sucho. no a když nejsou v DB zrovna rekordy nebo extremne zima, tak je to psovi stale malo. Kdyby mel prsd sklenimem 5 cm sněhu, bylo by to hnex o necem jinem teplotne i na pocit. on je ale
Pája :: Tom: Nevím, kde je na Vrbatovce sněhotyč? Jestli na SZ straně, tak myslím, že vidět nebude, J je vyfoukaný, tam by šla vidět. Třeba ta cedule s odjezdy autobusů není vidět vůbec.
Weapon :: M.Z. No mimo město je toho sněhu více. (Kasprowy wierch nedaleko Zakopaneho 230cm) :)
Ivoš :: důvěřuj ale prověřuj. Nezdál se nám údaj o výšce sněhu v německé obci Duschlberg pod Třístoličníkem, tak jsme provedli podrobné expediční měření. A jak to dopadlo se dozvíte v článku: obec.sumava.eu/index.php/sumava/129-/15078
Bury :: Dnes jsem si proběhl část Vraních hor - na Špičáku je 60 cm sněhu a všude nádherně. Jen traverz a cesty vedoucí ke kopcům jsou jeden velký led.
M.Z. :: Weapon: To neni ani tak moc :) Na to, ze severni svah (Zapadnich a Vysokych) Tater ma nejvice srazek v te oblasti a na to, jake obrovske snehove priivaly napadaly dle novin na severnim Slovensku v uplynulych tydnech. Laco ma beztak v Beskydech jeste vic a ceske hory tradicne taky :) Kolik ted vlastne hlasi snehu ruzna miista napr. na Orave?
Weapon :: Jsem na skokanskych zavodech v Zakopanem A zde lezi cca 90cm snehu dole ve meste. :) nadherny zimni den. Souvisla sněhová pokryvka od Mszany Górnej. :)
lac :: Ještě raz, To vypadá na více než 150 cm , v 700 m n.m. laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#025.jpg , laco12.rajce.idnes.cz/23.12._2018/#009.jpg
M.Z. :: breznik: Ano, at nemaji ostatni pocit ze to tady moc usurpujeme. K te vcerejsi teplote, zda a jak je podprumerna se ja rozhodne nevyjadroval. Me takoveto otazky nezajimaji, jsou prilis trivialni :) Koukat na svet kolem sebe v terminech klasifikace odchylek neceho/nekoho od prumeru - tohle odmitam. Nejen v pocasi :) Vcera jsem hlavne zaznamenal, ze byl pekny zimni den ale naopak deni v politice je cim dal bizarnejsi ;) laengsfelds.blogspot.com/
lac :: U té poslední chalupy v Ondrovém je i téměř zapadlý vysoký plot. Viz porovnání. Teď mě i docela štve, že jsem na Zadní Mečovou nešel :D
a.v. :: Bohužel jsou na svém místě slova,,je rok 2019" oteplování jede,o tom není pochyb.Ale brečet,že nemám na dvorku sníh a lhát,že nemrzne opravdu nevystihuje tyto dny.Střídání velmi teplých a chladnějších zim bývalo odjakživa.Táto zima si nevede zatím nejhůře.Je rok 2019- je třeba vyrazit,když mám zimu,síh a mrázna hory,než tady pořád vtahovat,jak někdy bylo chladněji.
bouček :: M.Z. běž si trollovat a poučovat na ten svůj hydronet a nekaž to tady, děkujeme
mccoulec :: Nejlepší je na psy, vlky, docenty a jinou havěť nereagovat. Přeji hezkou neděli.
breznik :: M.Z. uz dame ostatnim pokoj, jste pro? :) . Ta vcerejsi prumerna teplota vzhledem k dlouhodobymu normalu by byla?
M.Z. :: cosinus: Mate neco vecneho - treba ohledne dnesnich prispevku zde - krome osobnich invektiv?
M.Z. :: breznik: ja jsem v tomhle negramot ale kdybych to umel, odfiltroval bych si vase prispevky na mou adresu a pocital pocet pouzitych slov "prorusky" a "trol" . (No a nejvetsi spek je to o "zvlastni rafinovanosti" to je jak od Goebbelse ci z Rudeho Prava "nejlepsich" let Podle mne se ale tim zesmesnujete se a ztrapnujete vic Vy, nez ja
breznik :: cosinus : me je strasne lito rongice a.v a dalsich ze tohle tu musi cist :(
breznik :: M.Z. ps. vlk : otazka zni jasne : jaka byla vcera teplota vzhledem k dlouhodobemu prumeru ?
cosinus :: breznik: víš, s kým je nejhorší pře, s nedoceněným docentem, který si osobě myslím, že sežral všechnu moudrost světa a ostatní jsou blbci. Jinak vítej v klubu bolševiků, ať sice já ročník 1983, tak dle pana docenta, jsem taky bolševik. To je fakt studijní materiál pro psychology, jak prase.
M.Z. :: hwf: Bohuzelm je tyo tak. Staci kouknout na reakce ctenaru u podobnych clanku (a naprosto si nemyslim, ze ti ctenari jsou hloupejsi nez redaktori prislusnych medii) Ja samozrejme ocenuji celozivotni usili pana a.v. i v dobach, kdy na nej kaslaly i "autyority" v CHMU ale to, co delaji media ohledne sumavskych mrazu to tema mezi zajemci o pocasi spis bohuzel zesmesnuje
breznik :: M.Z. :opet manipulujete : adjektivum "prorusky" vkladate vy - nepouzil jsem ho. nevhanime jine nazory. jen se tu za plsednich x let vlk a pes tolikrat tolikkrat prichytili pri lzi... nejde o NAZORY. jde o PRAVDU. Otazka zni a cela tahle prestrelka je o tom " že nas nesvia mráz" - Kolik byla vcera prumerna teplota pod dlouhodobym normalem? Kdo vi, at to prosim napise. diky
M.Z. :: breznik: Vytahl jsem otazku "Litvinovice a Perla". Je mozne, ze to nikoho dalsiho nezajima, i kdyz tedy na strance lovcu mrazu by mi to prislo prekvapive :)
Howlinwolf :: Taky vetsina lidi z tech medialnich sumavskejch mrazu ma akorat prdel a bere to jako potravu pro bulvar. Zejmena kdyz treba sestilety ditko nezazilo -20 natoz arktickej den. A nevypada to ze by se to letos zmenilo.
M.Z. :: Ps. mate pravdu u predpovedi pocasi v novinach. Ne zde - kde to je predevsim stranka zajemcu oz zdejsi kvalitni online kamery. Ktere z principu asi nebudou nikdy rovnomerne rozmisteny po celem uzemi
M.Z. :: breznik: Ano, existuji hospodu jejichz majitele ci provozovatele se chlubi tim, ze navstevnici jinych nazoru (nez tech jejich) nejsou vitani... Klidne mi nadavejte do pruruskych troku (podle mne se tim ztrapnujete hlavne Vy) ale - prominte - psat "my (vsichni slusni a rozumni tady) chceme/nechceme to a to" tohle je opravdu cistokrevne bolsevicky zpusob vyjadrovani se...
Ps :: Bylo by lepší předpovídat počasí pro oblasti kde žije 95% obyvatel a ne pro nějakou mrazovku. Původně tomu tak bylo.
breznik :: M.Z. sam jste vytahl litvinovice 1929, sam pokladate otazky, sam odpovidate..... vitejme na Hydronetu
kv :: ještě si dovolím sdílet jeden pěkný dokument který v podstatě rozkrývá poměry a majetkové třenice kolem Šumavy...říkám zaplaťpánbůh jak to nakonec dopadlo.... obec.sumava.eu/index.php/sumava/102-zpravy/15076-nedej-se-sumava
breznik :: M.Z. takhe diskuze je tady na humlnteu a taky soubezne na sumava.eu jak dopadla diskuze u Vas na Hydronetzu vsichni vime - proto je opravdu ale opravdu s podivem jak podporujete nejvetsi ... JEdno prirovnani : otevrel jste hospodu, tam vam nechodili lidi tak jste ji zavrel a chodite k nam do hospody kde jsou neuveritelny davy lidi jako JadraF jirkaul honza imp lukinho lac petrr Ruf atd atd kteri chudaci musi tohle cist :( omplouvam se jim
Ps :: KV. Jde mi jen o to nazývat věci pravdivě. Tohle opravdu není sevření krutými mrazy. To vypadá opravdu dost jinak ale chápu že dnešní mladí neví jak to vypadá
lac :: Další porovnání, poslední chalupa v Ondrovém, pak následuje krpál, dnes jsem jej tedy vzdal. laco12.rajce.idnes.cz/23.12._2018/#009.jpg a dnes , v obou případech je vidět i skleník laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#025.jpg
M.Z. :: Takovymito titulky totiz vyvolavaji v ubohem ctenari dojem ze kdyz i ted je obden nekde -30 tak vlastne ta teplota -42 na predmesti Budejic nebyla nic tak mimoradneho - a tudiz ty reci o oteplovani budou asi nejake nepresvedcive :)
lac :: Vodník, je zapadlý laco12.rajce.idnes.cz/23.12._2018/#006.jpg , laco12.rajce.idnes.cz/23.12._2018/#007.jpg , dnes laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#019.jpg
Ps :: Od východu se vyjasnuje tak třeba bude v noci těch 10 i když přes den to zas slunce vytáhne pravděpodobně nad nulu.
kv :: Ps: já nevím jestli jste zabržděnej ale je rok 2019 a krapet se na planetě oteplilo jestli jste si ráčil všimnout, rok 2018 nejteplejší v historii měření, i přesto je v nížinách něco co se dá nazývat zimou a na horách je 2 rok po sobě parádní zima, což je pro nás lyžaře perfektní zpráva a my si teď neskutečně chrochtáme :-)...prostě i přes celkové globální oteplování máme u nás na ty poměry krásnou zimu to je celé..
M.Z. :: Jeste tedy upresnim zpusob meho "sofistikovaneho troleni" Muze mi nekdo vysvetlit prov v meteorologicky "nejslavnejsmi" miste CSSR tedy Litvinovicich brzo po dosazeni rekordu zrusili tu stanici takze nejspis neexistuje byt i hruba predstava, zda tam od roku 1935 bylo nekdy chladneji nez -30? Cimz netvrdim, ze rok 1929 nebyl mrazivy :) Ja jako presvedceny odpurce klima alarmistu bych naopak mel mit skodolibou radost ze hloupi novinari svymi bombastickymi titulky "Dnes na Sumave opet-30
lac :: Celé album (560-700 m n.m.) laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/
Ps :: Kéž by tady těch - 23 bylo aby ty kecy měli nějaký smysl on by se tady pak zastavil život a bylo by o čem psát o tuhých mrazech který dorazily v reálu a ne jen do médií. A v tom roce 85 jezdila esemka přesně dneska by to ani nenatocili natož aby vyjeli.
lac :: místní na Radlickém, jedná se všude o západní, jižní, nebo jihozápadní stráně laco12.rajce.idnes.cz/20.1._2019/#032.jpg
lac :: Kratičké, ale náročnější od přehrady, na Radlické, než ušlapaná Lysá, od Ostravice :) a v posledních letech je dost navštěvovaný i Čertův mlýn. Od konce Ondrového, bych se pak musel brodit sněhem do krpálu. Byl bych li zcela fit, šel bych až na tu Kladnatou, Zadní Mečovou a Martiňák. Na vrcholu Zadní Mečové a její severní straně dva metry sněhu, klidně můžou být. mapy.cz/s/3loIm
M.Z. :: Jen jeste upresnim ze jsem mel na mysli severni pol. O kterem se bezne pise ze tam byvaji teploty malem -50 a pritom tam v zime byva vetsinou tak kolem -20, jako dnes earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/850hPa/overlay=temp/orthographic=-344.77,89.74,1723/loc=-125.904,89.938 muze tam vl lednu zcela vyjimecne i zaprset (i kdyz to je typicke spis pro Spitzbergy ci pobrezi Gronska) earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/850hPa/overlay=temp/orthographic=-344.
M.Z. :: breznik: Jestli si myslite ze zvysite svou autoritu oznacovanim jinych nazoru, nez ktere Vam prave konvenuji za "troleni" je to Vase vec ;) Ja rozhodne nejsem obdivovatelem pana Ps z Bousova ale prijde mi zbytecne demonizovat i ty jeho poznamky, ktere jsou vecne (nerikam, ze jich je vetsina ;)
M.Z. :: earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/850hPa/overlay=temp/orthographic=-344.77,89.74,1723/loc=-125.904,89.938 a s tema Perlama v Jakutsku jsem to nemyslel nijak posmesne, rad bych si precetl pojednani o lazenskych teplotach -20 v jakutskych horach zatimco dole v nizine je mraziva mlha a -55 stupnu :)
M.Z. :: Zajimalo by mne, kolik Perel a Brezniku maji v takovem jakutsku a Evenkii. Nez zas nekdo vyskoci s nadavklami do trolu chci jen upozornit ze treba teplota -40 ve vysce nekolika set metru nad zemi je velmi mimoradna vec i v Arktide. (Neplest s prizemnimi padesatkami na nahorni planine Gronska ci v nizinach jakutska) Ja se dost casto divam na tuhle mapu a chladneji nez -30 ve vysi 850 hPa jsem tam uz dlouho nevidel. I pri zemi (tedy na ledu) tam malokdy byva pod -35 , ted je tam -19 stupnu
breznik :: M.Z. nechapu Vas. pes tu pise ze neni mraz nacez vy byste mu mel rici ze mraz je a podlelzit to fakty. a misto toho trolite stejne jako on. Troli taktiky jsou presne dane a vy je tu uzivate bezkonkurencne nejvice a co je Vam jasne " nejsofistikovaneji" , To je treba na Vas ocenit, že to ma "hloubku" :) hezke odpoledne
M.Z. :: breznik: Nechapu ty vybuchy vasni. Slavny rekord roku 1929 byl zduraznen naslednym zrusenim stanice ;) zpravy o -45 z Chlumu Trebone roku 1929 jsou typu jedna pani povidala. Sumavske stanice nemeri tak dlouho aby nejakou "ctyricitku" zachytily. Mraz -36 na Jizerce u Hnojoveho domu zpochybnil i a.v Roku 1985 jsem vozil syna v kocarku kolem rekordne zamrzle Jizery a nemel jsem, ani potom r. 1987 pocit neceho mimoradneho. Slovo trol doporucuji pouzivat umerene , at se moc neztrapnu
breznik :: pes pravdepodobne nikdy nepochopi ze je uplny nic - a to je pravdepodobne to proc tu exhibuje. a to ze je ted u nej v nizine maximu kolem nuly a v noci mu mrzne vubec ale vubec nikoho nezajima. zatimco to ze a.v. ma na stanicich pod -30 plni komplentne vsechny media. lidi na Borovce na Horskej kvilde by psovi za tyhle keci tady z oci do oci rozbili hubu... to jen anonymni internet dokaze takovyhle jevy. ale je famozni uzasny tohle sledovat. je to obrovdka skola moderni psychologie.
breznik :: pise se zde jako reakce na psa slinty ze nemrzne - "podrobit kritickemu rozobru ctyricitky a padesatky" ...uf. to je silny kafe... Pro ty bystrejsi opet křištálova trolí taktika - zneverohodnit, zviklad, ukazat ze pravda vlasnte muze byt jinak........ Takze jaka je realita? V 850 jedeme cca 5az 6 stupnu pod prumer old.wetterzentrale.de/pics/MS_1349_ens.png .
Howlinwolf :: Kdyz se podivam na vyhled na wetronlajnu, tak pro nas tam maj "sviravy minima" -5 az -7 a to beze srazek. Tak v cem se to jako ma lisit od poslednich sesti zim?
a.v. :: PS::Leden 1985 byl mimořádně mrazivý a podprůměrný.Tak není divu,co popisuješ.Ale průměrná zima je jasně teplejší.
M.Z. :: Je fakt, ze v teple zime mohou byt minima (nejen pro dany den ale i za sezonu) z Perly az o 25 stupnu nizsi nez z Dolniho Bousova. Coz rozhodne nenastane v zimach typu 1929 nebo i 1985. Zalezi nejen na pritomnosti snehu (v Bousove) ale ocividne i na dalsich faktorech. Puvod a charakter vzduchove vrstvy, za niz prislusne teploty nastavaji. Neskodilo by podrobit kritickemu rozboru vsechny ty slavne historicke "ctyricitky" ci "padesatky" (Funtensee) apod.)
Ps :: V 85 jsem jezdil do liazu ráno - 23 odpoledne - 15 to bylo sevření mrazem. A ne ty dnešní slinty kvůli teplotám okolo nuly a mrazu někde v mrazovce
lac :: Předtím, než si začnu hrát s fotkami, tak včerejší Radhošť od kámoše. Jedná se o místo, kde nebývá přitom mnoho sněhu :) laco12.rajce.idnes.cz/Zima_2018_2019/#19.1.2019Radho.jpg
Ps :: Co to je za zimu když není celodenní mráz. Hlavně že slyším stokrát za den jaký nás sevřely krutý mrazy. Akorát nevím co by psali kdyby ty krutý mrazy opravdu přišli. Tohle je opravdu jen komedie na český způsob
Bubák :: počasí by mělo přát ... prntscr.com/m9mpej
a.v. :: Jendo::Ps má lednovou průměrnou teplotu dle mě kolem -1°.Například včera dle grafu u nich byla -4°,tedy dost pod průměrem,ale kecy pořád(i když zatím je leden za těch 20 dnů teplotně nadprůměrný).
Jenda :: Bubak: odhadl jsi to se sneholati vyborne, stale nam i pri te vysce nazorne poskytuje info ostavu snehu.ZdenaPb: nadhera velika, diky za snimky. Nize samozrejme namrazy nemaji takove podminky jako na hrebenu, kde to jsou ted neskutecny zimni hody :-) ale snehu je misty opravdu dostatek i treba v 850m 1url.cz/mMEGe prestoze ten prosincovy v techto vyskach oblevy na Sumave vetsinou zcela zlikvidovaly. Kazdopadne drzme palce panu Ps, at chudaka z toho sevreni nekdo brzy vysvobodi .....
lac :: Vzdal ... Fotky pak
lac :: Vzadl jsem to v Ondrovém. Nejvýš jsem byl tak v 700 m n.m. , pod rozc. pod Kladnatou. Měl jsem raději začít Martiňákem, kde bych v pohodě došel po silnici a i v terénu, minimálně k rozc. Mečová, by stopa byla. Kousek za hotelem Mesit, od poslední chalupy, cesta neušlapaná, kde jsem ještě šel a V Odrovém, kousek výš, od poslední chalupy, směrem na Kladnatou taky a raději jsem se vracel, neboť nejsem zcela OK. Dobírám Profen. Východní část Radhošťského hřebene, není tolik navštěvovaná
FrantaJ :: C2S: mrkni do složky další nebo žádosti o zprávy. Určitě tě trefil, odkaz jsem mu dával já :) A nebo už máš zas jinej FB profil :) :)
C2S :: Machal: nic, asi si mě "netrefil"
Bubák :: tak tomu se říká správný detail přímo do kamery :-) .... prntscr.com/m9m3f9
Ps :: +1 sevření tuhymi mrazy pokračuje
ZdéňaPb :: Díky za Březník, super že kamera běží. Od cca 1050mnm je na Šumavě luxusní zima, sněhu je i níže mraky, ale chybí mi sníh a námraza na stromech. Páteční Svaroh byl ale neskutečný, to jsem tam ještě neuzažil: www.facebook.com/zdenekpracny.foto/photos/a.1783709288617068/2219142675073725/?type=3&theater
Marek z Kościana :: piękne góry, piękna pogoda i wspaniała technika / pozostając w domu, można być jednocześnie w górach / pozdrawiam wszystkich - Marek
Bubák :: perfektní lyžovačka na Labský b. .... prntscr.com/m9lqyw
Marek z Kościana :: piękne góry, piękna pogoda i wspaniała technika / pozostając w domu, można być jednocześnie w górah / pozdrawiam wszystkich - Marek
Machal :: C2S: Tak to chapu, to asi clovek jen tak nezapomene... :) BTW, mrkni se na FB, psal jsem ti tam..
C2S :: Machall: mám tam k tomu úzkej "citovej" vztah - v březnu 96 jsem tam s půjčeným Favoritem zůstal stát na cestě z Vejprt v bílý tmě. Nejdřív mě zezadu trefil takovej minináklaďák SUSky a rozštípnul mi pátý dveře, pak za půl hodiny se do mě trefilo zepředu ARO. To už jsem sledoval resp. jenom slyšel z kabiny toho náklaďáku - nedalo se jet dál a čekali jsme na pluh od Výsluní. Mezitím se mi vybila baterka a museli mě táhnout za pluhem. Zapojování lana na zádech na zemi ve vichřici - životnízážitek!
C2S :: jj, jasný
C2S :: tak si mám zažádat Radioklub Viléma Provazníka? :-) To čumim jako blázen, že to je soukromej barák Radioklubu, vždycky jsme žil v tom, že to je nějaká technická budova, hláska SÚSky nebo tak něco.
vojta :: Rongic: super, krása :)
Machal :: C2S: Omlouvam se, ale nemuzu, dostal jsem ho pod podminkou, ze to nebudu sirit. Majitel kamery to sleduje, kolik je tam aktivnich IP adres, takze opravdu nemuzu :) Max ti sem jednou za cas muzu hodit obrazek z kamery...
FrantaJ :: C2S: odkaz na kameru je, ale není šířen, bohužel :) já ho mám, ale nesmím. Machal to sem asi taky nedá :)
Jenda :: Rongic: diky, na Brezniku velka parada se 130cm snehu ;-) webcam.sumava.eu/#WebcamImagePlace:3003;1547979000
C2S :: Machal: nemáš odkaz na kameru? Hledal jsem zdem ale nic krusnehoryaktivne.cz/?page_id=137
koloušek :: koukám, že na Sněžce je tolik sněhu, že ty kabinky od lanovky budou brzo tahat po sněhu :-D
Machal :: Ahoj, tak jsem se byl vcera podivat na Rusovy. Puvodne jsem si rikal, ze tam od baraku z Vysluni musim byt za 35min, ale nejak jsem nepocital s tim, ze budu splhat pres tak vysoky zaveje,, Misty skutecne az 6m, odmereno :) Tady par fotek. BTW ten ZIL jim umrel, takze je tam odstavenej, upadlo jim kolo a vlastne cela poloosa :D 1url.cz/0MEpd
FrantaJ :: Jirka Ul: uvidíme zítra, ale mělo by to být zase ok :)
FrantaJ :: Jirka Ul: nahoře je to dneska na hranici mlhy, ale nehaluje, je to asi suchý. Z rozhledny je to ale paráda, až na ty lidi. www.bozidar.cz/cs/bozi-dar/webove-kamery/klinovec-rozhledna.html
Jirka Ul :: M.Z.Tak to jsme se tak o hoďku minuli..-:)-:)Krkonošské hřebeny se odsud schovávají,o to efektněji je nasvícena vrcholová část Sedmištítu..-:)Laca.Díky za odkaz na ledovej hrad..-:)Kam.Muselo to bejt žrádlo,mrknu na fota doma,na mobilu je to na dvě věci..-:)
a.v. :: Perla v těchto dnech si vede mrazově nejlépe,jak se zmiňoval Jenda i dnes prolomila minimem hranici pod -30°, údajem -31,4°.Kam::Díky za zprávy a snímky z Jizerky a okolí.Kde se hrabou sněhově na o 200m níže položenou Jizerku šumavské Kvildy,zatím jí alespoň mrazově poráží.
FrantaJ :: 16:46 ještě ok a je tam někdo v záběru, jak kouká nahoru, jakoby ke kameře a 16:47 už kouká dolu :( tak uvidíme
FrantaJ :: Rongic: snad jo :)
M.Z. :: Hezka slunecna rana jsou v techto dnech nad Pesakovnou laengsfelds.blogspot.com/2019/01/20190120.html
Rongic :: FrantaJ: Kdepak, zrejme na to neco spadlo... snad tam nekdo vyleze a zvedne to nahoru :)
FrantaJ :: Rongič: webka na Medvědíně je schválně takhle dolů nebo jak spadla nějaká námraza, tak jí ohnula k zemi? :(
Jenda :: Sumavsky Velky Javor hlasi dnes rano 230cm snehu, hezky pohled na ceske more nizke oblacnosti pod Sumavou www.foto-webcam.eu/webcam/arber-ost/ V Borovych Ladach a Horske Kvilde musi radne pritapet, teploty tam v obcich dnes rano spadly pod -25st., Perla opet bezkonkurencni pod -30st. Kvalitne zimni nedelni rano :-)
ja :: Tolika snehu, co je v Orlickejch na hrebenech, co jsem byl vcera, jsem taky jesta asi nezazil
ja :: Kam :: Krasny fotky, ta posledni je nej:-)
Kam :: Tolik snehu jsem tu jeste nezazil. Pesakovna byla pry od pondeli do patku odriznuta, doslo jim pivo a cekali na frezu :) Na parkovisti pod bukovcem zavej pres cestu tak 2,5 metru. Jiz dole v Korenove 90 cm snehu. Snih na Jizerce idealni na bezkovani ve volnem terenu. Lehce stvrdla krusta a na tom 5 cm prasanu.
Kam :: Ochutnavka z Jizerky :) wooferx.rajce.idnes.cz/Jizerka_-_leden_2019/
Martin :: Ps: Sevření a pošimrání? To vysvětluje vše.
Nazwisko :: m.facebook.com/story.php?story_fbid=524070921416478&id=42162257853
Ps :: -3 to je to sevření mrazem spíš bych to nazval posimrani
M.Z. :: Hezka zabava pro mrazive dny - i tam, kde nemaji snih www.designboom.com/art/pablo-zaluska-freezing-soap-bubbles-01-13-2016/ zamrzajici bubliny :)
kubaPCE :: Ahoj posílám foto report ze Železných hor, úterý + sobota. Komentář u první fotky s mapou. kubapce.rajce.idnes.cz/Zelezne_hory,_01_2019
M.Z. :: Jen kratounka momantka z dopoledni Lyse photos.app.goo.gl/TJXSBTbaCaRcBcRW7
Mirek :: Lukinho, odkud jste sel na Vyrovku?
ViktorHS :: ...je to marný..je to marný..je to marný ;o) www.horskasluzba.cz/cz/aktualni-informace/aktualne/tiskove-zpravy/2786-dalsi-patraci-akce-u-smrku
Lukinho77 :: Začátek příspěvku pro trutnovak ;)
Lukinho77 :: Možné to je já šel nahoru v půl osmé směr Výrovka, na Sněžce jsem byl po půl desáté a ve dvě jsem končil v Jánkách. Breznik: Diktafon dneska to bula fantazie ;)
Jenda :: M.Z. diky za zpravu. Jinak myslim, ze mame v prehledu celkem solidni report z ruznych mist ze Sumavy, co jsou k dispozici, aby si pozorovatel udelal prehled obec.sumava.eu/index.php/sumava/129-/15046 samozrejme v nasich silach neni pravidelne obsahnout jeste sirsi uzemi, ac bychom radi, kde jsou k dispozici nejaka hlaseni. Zajimalo by me, kde v jinych pohorich jsou tak podrobna hlaseni namerenych udaju SCE, k dispozici verejnemu foru, tak jako ze Sumavy
M.Z. :: Jenda: Ja ten muj oblibeny pokrouceny smrk nemuzu v tech zaberech vubec najit. Ale verim ze vydrzel a na jare se opet objevi v nezmenenem pokroucenem tvaru :)
M.Z. :: vojta: Dik za ukazani Brd v cele jejich pestrosti :) (Mezi nami, uz asi kilometr - dva - od Kozakova na jih bude mnozstvi tamniho snehu tez temer soumeritelne s Dolnim Bousovem. Jinak snehove zpravy ze Sumavy jsou impozantni ale chybi mi tam udaje (aspon priblizne) Kleti, Srni, Rejstejna, Susice, Klatov, Krumlova...
Alda :: Jak vysoká návěj může být zezadu Luční boudy?
Jenda :: M.Z.: rolbovana hromada na Lyse sever utesene roste a postupne dohani vysku ozimnenych smrku. Diky za ty zabery. Jak vypada na Lyse (snad si to nepletu) v techto dnech pokrouceny smrk pametnik a lze odhadnot tamni vysku SCE + - dle sneholate Spartaku?
nalim :: Po několika dnech jsem prolít chat a po dnešním ranním mrazíku reaguji na přání přátel ze Šumavy – ať je nějaká sranda…… Tady to je - prntscr.com/m9ey1x Posunul jsem oproti zadání raději o jeden den uzávěrku, snad tim nic nepokazím, ale i tak je termín šibeniční - www.odpocetcasu.cz/wtbhv2D/ Dnešní minimum je -32.4°C, Logicky posílejte pouze chladnější tipy. Možný tip je též: už to bylo, ale tím a.v. určitě nepotěšíte.
Jenda :: vojta: je pocasi jen na kolo... vyjel jsem na kolo protoze...., je poznat rozdil? k.v.: parada diky za reportaz, sedlo Buciny zatim zaostava za stanici, ale k jaru jiste ukaze svou silu drzby snehu, sledoval jsem te ;-) 1url.cz/sMEBw
breznik :: M.Z. vlk a pridal se vojta a jedou se oblibene mantry. hezky vecer
Howlinwolf :: Pricemz bych do nizin taknak neradil ani okoli hostomic natoz hreben housiny, o blesivci nemluve:-). Ale nahore mezi bejkosem a jeskynema je nad suchomastama k videni v pangejte zavej:-D
Weapon :: M.Z. To bude prace seminární ale samozrejme ne jenom o tom jestli ubyva snehu v TU nebo naopak pribyva. :D Celkove o klimatickych podminkach Podkrkonosi. Moc rad bych si tam zajel, avsak me studijni povinosti v Polsku v Krakove ( A nejen studijni) mi nedovoli si jen tak udelat cas a jet tam. :) domu se dostanu tak jednou za 2 mesic. (Domu do Dvora Kralove) :)
vojta :: Nevím, jak jinde v Brdech v 650 ale toto je dnesni Plesivec imgur.com/a/UYG7kCd
Mirek :: No vetrne vymoly kolem ctyr panu a dal jsou, ale nic hrozneho. Skoda, ze od ctyr panu dal to rolba neprojela, je to docela rozbity, no ale da se. Potkal jsem cestou partu Nemcu, pred setmenim u Labske, tahnul z nich chlast a nesli si spacaky,tak nevim jestli vedi, ze labska nepremava :D j
M.Z. :: Breznik, s tema 3/4 mate castecne pravdu ale je nemene pravdou, ze vic jak 3/4 obyvatel CR v soucasnosti nema v miste sveho bydliste zadny snih - nebo jen zcela zanedbatelnou vrstvu
M.Z. :: Weapon: To bude prace bakalarska, magisterska nebo doktorska? O tom. jak ubyva snehu mezi Kousalem a Trutnovem... a proc tam taky sam obcas nezajedete na inspekci a lovite utrzky info jen takhle na webu? :)
lac :: V té době, kdy měla Zadní Mečové kolem metru, já měl 20 cm. Teď mám metr zmrzlého.
Bobina :: vojta: To je zajímavý, že na druhou stranu od Jinců v 650m už je i v lese sněhu spousta, nesouvislo je až níž.
lac :: Karel®: Ok, kdyžtak pak dodej, já zítra z té Zadní Mečové, na vrcholu a severní straně půjde špatně rozpoznat pokrývku, ale v kotlince ji poznám, ta je nejméně 830 m n.m. (vrchol 925). Výstupem na vrchol tam už bylo kolem metru sněhu 30.12. 2018 laco12.rajce.idnes.cz/30.12._2018/#060.jpg , vrchol laco12.rajce.idnes.cz/30.12._2018/#063.jpg , do rána napadlo dalších 30, kdy jsem byl na Lysé i na Třeštíku s Vysokou
vojta :: Skopoun: tak vidis jak je znát každých 100 metrů...Brdy v 650 jsou téměř úplně bez sněhu a to je pro mě slabota
Weapon :: Nalim:: Díky za zpravu a za fotky :) U Kousala je taky souvisla vrstva? Kolik tam asi tak muze byt cm po tom pred vcerejsim tání?
Nali :: Díky za zpravu a za fotky :) U Kousala je taky souvisla vrstva? Kolik tam asi tak muze byt cm po tom pred vcerejsim tání?
Skopoun :: Vojta. Na Praze je skoro 50 čísel... takovou bezesněžnou zimu už Brdy dlouho nezažily, to je pravda...
Karel® :: laco1: na Pustevnách jsem byl dneska taky, byly tam šílené davy lidí. Už před Ráztokou byla asi 2km kolona aut, tak jsme tam lezli úplně jinudy z Kunčič, chodníčkem pod Čerťákem. Sněhu přes metr, nahoře kolem metru a půl, to na 1000m n.m. není špatné. Kdyžtak sem později hodím fotky.
kv :: dovolím si přidat dnešní parádu z NP Bavorského lesa :-) chrochtanda na ntou kv83.rajce.idnes.cz/Finsterau_2019/
vojta :: Je pravda, že aktuální počasí v nížinách je na kolo lepší, než většina rijna či listopadu.... lepší slunce a na nule, nez +8, deka a vitr... sám jsem dnes cestou na Plešivec potkal nemálo cyklistů.... ovšem je třeba se vrátit zavčasu, než zapadne slunce :)...jinak Brdy se sněhem tragédie, Plesivec v 650 brze snehu, pouze starý snih zustal ve stinnych místech...ale je krásně, to slunce s mrazem je příjemná změna
Howlinwolf :: Tak ono dnes to bylo super i tady dole. Slunicko hralo, pak krasnej zapad slunce a minimum lidi na rozdil od hor. No a na kole po suchejch cestach fakt no problem.
M.Z. :: Zajimava stopa svetelneho zdroje www.hydronet.cz/picture/lysa-sever_201901191958.jpg
Zdeněk :: Ps: tak nezapomeň nosit čepici, aby Ti nevymrzl taky ten zbytek mozkomíšního moku :-)
lac :: A zítra nakonec jdu sám, takže to vidím opět na obhlídku Zadní Mečová, Martiňáku, Mečůvky, případně Podolánek, ale ty vypadají podobně. Nebudu posílat fotky, které jsem shlédl, výstupem od Podolánek na Martiňák.
lac :: Jirka Ul: ten hrad, Ján byl dnes i na Pustevnách www.facebook.com/683042938447111/photos/pcb.2087459828005408/2087455094672548/?type=3&theater
nalim :: Skopoun & Weapon: okolo TU je sněhu zatím souvislo, v lese však žádná hitparáda, tam deštík škodí daleko víc než na loukách. Na trase přes Petříkovice - jdem.cz/eq6kk9 do Teplic je všude bílo, odhad +- 20 cm.
lac :: Možno listovat Ján tam má západní až jihozápadní stráně Lysé
lac :: Tady je vidět, že vrcholek Lysé, ještě dva metry sněhu nemá, dvou metrový plot, je ještě pohledem od jihu vidět taky a co se týká cesty k vrcholu, tak je udusaná turisty. www.facebook.com/683042938447111/photos/pcb.2087451918006199/2087448238006567/?type=3&theater
breznik :: jenda :) holt v ramci zachovani energie tu naprosto famozni veci jako treba Lukinho77 musi neustale nekdo vyrovnavat minusama a my blbci na ne reagujem. Lukinho: fantasie
Pavell :: Dneska jsme využily nádherné počasí a sešly na ledu na ryby. Braly suprove. Bezvětří a sluníčko. Led ma sílu 20cm v průměru. V tomto pocasi si každý vybere koníčka podle svého.
Jenda :: Jojo, prosinec byl na holomraz a inverzi do aleluja primo ukazkovej :-) Na kole se jezdilo za kazdeho pocasi odjakziva, jde o to esli ty nudne a monotonni info o jizde na kole maji vypovídat o stavu pocasi v danem miste nebo o intelektualu a schopnostech daneho prispevatele, nebo co je vlastne jejich cilem? Apropooooo, ona spadla u pumpy v Bousove nejaka vlaha, co by mohla vymrznout? Nevidano neslychano.... =-O
Trutnovak :: Lukinho77: dnes to bylo fantastické, jel jsem to opačně kromě Sněžky, tak jsme se asi i někde potkali....i když já končil v Peci na autobusáku kolem 15hod, tys byl možná trochu dýl že?
Tom :: Paja: koukala snehotyc na vrbatovce? nemas nejake fotky, ja sel z martinovy na labskou v utery, a misty byly v ceste vetrne vymoly u stromu az 2 m zaveje tez, museli jsme v mlze obchazet. a to jeste do patku takovych 40 - 50 cm pripadlo
Pája :: I za mě Krkonoše dnes parádní. Rolba projela stopy ke Čtyř pánům, ale i dál to jde, bořák jen trochu. U Vrbatovky 2m sněhu, dneska kolem ní frézovali, tak nevím, jestli odhrnou i kameru. Na Labské málo lidí, měli by rekonstruovat častějc. Od Labské k Martinovce projetá stopa, na Pančavské stezce lidi, takže turisti se toho nebojí. Pod JV svahy Kotle by mě ale nikdo nedostal. Mrazům zdar
Mirek :: Dnes to chtelo na hrebeny dopoledne (Krkonos). Ja tam vylez ve dve a vrcholky byly v mracich. Pak se to vybralo az pred zapadem. Jen bych strilel idioty na skutrech..
breznik :: cca tri ctvrtiny maji snehovou pokryvku... ten zbytek ma smulu a pokud chce snih musi se smirit ze jej nema portal.chmi.cz/files/portal/docs/poboc/OS/OMK/mapy/prohlizec.html?map=SCE
Ps :: Takže ta vlaha co spadla vymrzne.? Sníh v nedohlednu. Bude se jezdit na kole no
Howlinwolf :: Jeniku, holomrazy dneskrm zacaly.
M.Z. :: Dekapitace orientacni sneho/tyce v primem prenosu www.hydronet.cz/picture/jerabkovna_201901191644.jpg :)
ABC :: Fotky: fantazie!
Lukinho77 :: Takže až na davy lidí to bylo na jedničku lukinho77.rajce.idnes.cz/Krkonosska_pohadka_19._ledna/
Lukinho77 :: Tak dnešní den na hřebenech Krkonoš neměl chybu. Jasno a úplné bezvětří není tak časté
M.Z. :: JirkUl: Nahore jsem byl nekdy po jedne photos.app.goo.gl/A9S7JPMpJeKtqwBN9 pozn. zapomel jsem si slunecni clonu a take zjistuji, ze bude zapotrebi dat si ocistit chip kamery, v dnesnim nekontrastnim osvetleni to bylo zretelne
breznik :: jenda nalim : super napad ale chce to uzaverku nekde do zitrejsi pulnoci. casu je hrozne malo 1) tri metry tam mame klidne tyden cas na tipovani 2) mrazy do zitra 23.59 co na to Nalim ¿
Jenda :: Prady: ale vy ste nedaval pozor, dyt to tu vlcek hlasil uz zacatkem prosince, zima shnila jako 7minulych, holomraz, a inverze az do aleluja..... nalim, breznik: neni prosim nejvyssi cas na tipovacku, kolik kde uhodi mrazu do konce ledna? nebo dal? bylo by to asi dost narychlo, ale kdo si hraje nezlobi a nepoflakuje se zbuhdarma kolem Bousova na kole ;-)
lac :: Posledních 10 snímků, v albu laco12.rajce.idnes.cz/Zima_2018_2019/
breznik :: rongic : diky majkl : tak to bohuzel je vsude- v nedeli vecer bude lip a v pondeli vecer nejlip :)
lac :: Bečva laco12.rajce.idnes.cz/Zima_2018_2019/#004_3.jpg a střecha laco12.rajce.idnes.cz/Zima_2018_2019/#008_1.jpg
lac :: sněhulda u školky laco12.rajce.idnes.cz/Zima_2018_2019/#006_3.jpg
lac :: Dnes ještě nikde, ale zítra buď s kámošem na Lysou, který by jel autem od Bečev do Ostravice, pokud kámoš nepojedu, půjde se jinde a nebo půjdu sám a to na Zadní Mečovou, Martiňák ...l
Jirka Ul :: FrantaJ.Jo bude to šichta..-:)Fotos pěkný,lidu jak o pouti..-:)M.Z.Jj,na Kozákově dnes paráda,Krkonoše jak na dlani,ale jak píšete ve svém blogu,ostatní směry dost v oparu..V kolik jste byl nahoře?
Prady :: No přátelé, podle nejnovější předpovědi to počasí bude během příštího týdne skutečně famózní....tlaková výše, bezvětří, slunce, mráz...naprosto ideální podmínky.
HONZA :: Hřebeny Krkonoš posledních 42h kouzlí... ;-)
FrantaJ :: Jirka Ul: neue Fotos :) mrkni na tu kolonu na vjezdu do Loučný od Vejprt fichtelbergwetter.wordpress.com/2019/01/19/sonnenaufgang-im-tiefschnee/?fbclid=IwAR0oxSu6j1lEXGKrRwG4RPb-18ENV1N_169ggwmGlCnyNcVngG59EgGQqi0
M.Z. :: Jeste bych k tomu Kozakovu podotkl, ze tam maji - kousek od Dolniho Bousova - docela dost snehu photos.app.goo.gl/twoBADenP9sVNVC88
M.Z. :: V Jizerkach bych si zalyzoval lip na snehu lepsi kvality, ale chtel jsem udelat zapis stavu snehu na Kozakove laengsfelds.blogspot.com/2019/01/kozakov20190119.html lidi na sjezdovce jsem nepocital ale na vrcholu byli bezkari, pesaci, kocarky, psi a auta v pomeru asi tak 1:10:10:10:100 :)
breznik :: zadoff :) hlavni beh GFS je masakrozni az .... uz jsem a.v. poslal k holicovi aby byl pripadne na velkou slavu nalezite pripravenej :) old.wetterzentrale.de/pics/MS_135490_g05.png
FrantaJ :: Jirka Ul: tak nad Výsluním u Rusový už to prožvejkávaj od Vejprt, ale jsou tam až 6metrový závěje, takže prý to nějakej čas potrvá. Myslel jsem, že tam v pondělí mrknu, ale prý to do pondělí nestihnou ani náhodou. Snad tu dá machal přesnější info, je tam na obhlídce. Pár fotek mi poslal do messengeru :
Jakubovski :: Zdravím chtěl bych se zeptat, jestli někdo neví, jestli je nějaká přístupová cesta na Sněžku. Děkuji za odpovědi :)
Biker :: Dneska parádní běžky na Cínovci
Jenda :: dnes je to opravdu za odmenu, na jakymkoliv naradi 1url.cz/BME2x Jeste pozdrav ViktoroviHS na Jizerku od kolegu z Almbergu 1url.cz/yMEqW a ze Spicaku :-) 1url.cz/5MEqw
Zdeněk :: jo viděl jsem dnes dva na horskym kole, ale vic deti na bobech a běžkařů. je nadhernazima dnes. slunce, mráz, bez větru
Bubák :: prntscr.com/m9ae8i
Mates sy :: Jeste ze tu nejsou holomrazy,rano-12C.Krasny pohled na web kamery:)
Ps :: Jasno bezvětří sucho +1 krásný den na kolo
Jenda :: FrantaJ: jojo, to se tak nejak predpokladalo (nebo alespon jsme to s a.v. resili:), ze az do uterka by to mohlo na top lokalitach pod tripetky padat :-) Bohuzel kdyby davali v 850 aspon -15, mohly by to mrazovky zvladnout i hloubs pod -35, takhle tomu neverim ani pri dokonalem vyjasneni a bezvetri. Ale nechme se prekvapit, pocasi si to udela bez ohledu na nase ocekavani ;-) Rongic, breznik: drzim palce, at aspon neco vyjde, dik :-)
Bubák :: na Lyžárně taky krásně ... 160.218.22.222/cam/bca1.jpg
majkl :: jo mjí prázdniny v pšonsku tak okupujou co se dá:-)
Bubák :: podle stop na střeše je z Labský pěkná vyhlídková plošina .... prntscr.com/m99y1a
Bubák :: prntscr.com/m99u4x
Bubák :: Labská bouda aktuálně 220cm ... prntscr.com/m99sle
Jirka Ul :: a.v.Gratulace k prolomení tříci..-:)
Jirka Ul :: FrantaJ.To věřim,tady na Kozákově zimní pohádka s fantastickým výhledem na zamrzlé Krkonoše,konečně pořádný podmínky ..-:)
Henry :: majkl: Já tam byl včera a už to bylo s lidma na hraně, ale pořád to šlo. Dneska si to neumím představit. Jinak 80% návštěvníků jsou bohužel otravní poláci. :/